2014. október 25., szombat

Rémszarvas (stencil, csapó kettő)


Az a helyzet, hogy deszkatúltengés lépett fel a blogon. Azt hiszem ezek után egy darabig hanyagolom a hasonló dolgokat, kezdek kicsit belekattanni. De a lényeg, hogy újabb stencilem van! Az egész úgy kezdődött, hogy Eni (A Kreatív kert kreatív otthon bloggere. Nézzetek be hozzá, érdemes! Csodaszép kert, csodaszép otthon) küldött nekem egy képet, amin egy fehér szarvas volt deszkákra festve. Kegyetlenül tetszett a dolog, nem csak az állat hanem a háttér miatt is. Igazándiból tudom, hogy a szarvas lejárt téma, pár éve volt divat, de az ilyesmi engem soha nem érdekelt. Akkor nem kellett, most pedig nagyon is. 

Szóval többször előjött a dolog, pörögtem rajta néhányszor, mígnem egyszer csak, Ditta a Decor laborból felhívta a figyelmemet, hogy a téli kollekciójukban bizony szerepel szarvasfej. Hááhh, Wunderschön!  Persze, hogy éltem a lehetőséggel. Kapóra jött, hogy a hétvégét a közelben töltötték és egyéb okból kifolyólag kicsiny falunkba is ellátogattak, így a postázgatást megúszhatjuk. Sajnos én még javában az erdőben bóklásztam (később sikeresen szét is áztam), amikor Ők erre fele jártak, ezért nem személyesen vettem át a stencilt, így a részemről tervezett beinvitálás, teázás kimaradt, de igyekszem pótolni. Stencil a kezemben. Essünk neki!


Nem nagyon részletezném a dolgokat, ezerszer csináltunk már hasonlót.

- deszkákat darabol
- csiszol
- szút gyilkol
- dió lazúrral átken
- színt keverget (itt megjegyzem, hogy ez az szín amit az istennek nem lehet élethűen lefotózni, és kb. minden képen más árnyalatban mutatkozik)
- fest
- koptat, dörgöl, sikál
- gyertyával pörköl (ezt talán nem szoktam, de mindenki el tudja képzelni:)
- hát két vékony léccel rögzít










Az alap kész, juhú! Jöhet a stencil! Ugyan azok érvényesek, mint amit korábban leírtam. Maszkolóval rögzítettem a mintát, fontos a sűrű festék, és szivacshenger használata, ebben az esetben talán hatványozottan figyelni kell az ilyesmire, az öreg, barázdás fa miatt. Ha a stencil nem "fekszik" fel rendesen, a festék könnyen aláfolyhat. A végén egy sima, mezei akasztót tekertem a kép tetejére.




Kész, imádom! Nem győzöm elégszer megköszönni a Dekor Labornak a stencilt és a gyorsaságot. Mindenképpen nézzetek szét náluk, remek mintákat találtok. Karácsonyra bárki, könnyen egyedivé varázsolhatja a csomagolópapírjait, képeslapjait.







4 megjegyzés:

  1. ez olyan rémes, hogy azonnal le kellene venned a falról......és postázni nekem:)
    vagy minden olvasódat meglephetnéd egy ilyennel..:D

    VálaszTörlés
  2. Szia Bálint!
    Állat a szarvas, valami hasonlót én is szeretnék csinálni, de lenne előtte néhány technikai kérdésem. Az oldalon sajnos nem találtam hozzád email címet.
    Tudnál adni?
    Köszönöm! :-)
    Szilvia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A nemmindlom@gmail.com email címre tudsz nekem írni! :)
      Bálint

      Törlés