2016. szeptember 14., szerda

Üvegből lámpát

How to make üvegből lámpa, tartja a székely mondás. Nem fogom túlspilázni. Vágjunk (fúrjunk)  is bele! :)


Adott az üvegünk. Leáztattam róla a címkéket, aztán a maradék ragacsot körömlakklemosóval lemostam. (Aham...málnás körömlakklemosóval...nem tudom ki találja ki ezeket, de dúlva cucc. Egyszerre szenvedsz és könyörögsz még egy szippantásért)

Jöhet a móka, a nehéz rész, a fúrás. Üveget fúrni azért nem olyan egyszerű mutatvány. Kell hozzá üvegfúró szár, (azaz UVEGFUROSZAR, ahogy beszerzős éveimben szerepelt az SAP-ban) masszívan kell állni az üvegnek, lassú fordulatszám, kevés erőltetés meg ilyenek. Jah és persze szerencse. Mert azért az üveg mint olyan az reped, törik, pattan, meghal. Az sem árt, ha bekenjük a felületet vazelinnel, nem azért, hogy neki is jó legyen, hanem a hűtés, illetve a kenés miatt. De a legfontosabb! A Védőszemüveg! Danger!

So, üveg a satuba be és fúrás. Lefotóztam, hogy azért belül nekem is pattant  a perem, így sajnos nem olyan szép a lyuk, pedig eskü szuggeráltam. 



Nem baj egyben maradt, az a lényeg. Azt találtam ki, hogy az alja kap egy fa alátétet, hogy ne legyen olyan snassz, ezért kerestem egy méretben passzés körkivágót és gyorsan pödörtem egy lyukat. A végeredményt kézzel finomra csiszoltam.





Jöhet a kötögetés. Természetesen színes textilkábelt kapott a lámpa. Külön mák, hogy az üveg szájába az E14-es foglalat tökéletesen, passzésan belecsusszan. Csillárfoglalatot vettem, így az ernyőt rá tudtam szorítani. Első körben fekete volt a terv, de végül maradtam a piszkos fehér (?), krém színnél.  







A talpat igazából egy kevés pillanatragasztóval ráragasztottam az üvegre nem nagy kaland. mehet bele az égő és kész is. 




Köszi, hogy benéztél! Ha tetszett a bejegyzés, látogass meg Facebookon is! Bálint








3 megjegyzés:

  1. De hiányzott már egy kis Bálint!!! Korán reggel szétröhögtem magam, vedd tudomásul, hogy ma neked köszönhetöen indul jól a napom! #malnaskoromlakklemoso puszóka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ennek kimondottan örülök! #mikorfotózunk? :)

      Törlés
  2. Az üveget egyébként megtöltheted emlékekkel :-) Kicsi kavics, papír, fadarab, kagyló, jegy fecni, bármi.

    VálaszTörlés