2017. január 17., kedd

Panel program II. A konyha (krétafal)

Ott hagytuk abba, hogy a wc készen van és az előszoba a következő. Nem, a konyha a következő. Utána pedig most már tényleg az előszoba következik. De én is mindig a könnyebb ellenállás felé megyek.

Itt elkövettem azt a hibát, hogy azt hittem mindent lefotóztam kezdeti állapotában de aztán kiderült, hogy nem (béna Bálint). Ezért a képek mellé próbálom elmesélni, hogy sokkal több minden volt itt mint az látszik. Piros párnák, nem használt karnis a plafonon, be sem kötött falilámpa, ilyesmik. A legfájóbb pont talán a pult és a szekrény, de ennek cseréje/festése nem lett volna ésszerű. Így tehát apró kis változtatásokkal próbáltuk feldobni, fiatalosabbá tenni a konyhát. 

Vágjunk is bele.



Az alaprajzot továbbra is fenntartásokkal, de a kékkel jelölt egységről van szó jelenleg.


Mutatom a kiindulást, már amit ténylegesen sikerült is lefotózni nem csak elméletben.



Az elképzelés az volt, hogy ezt a falat feldobjuk egy kis krétafestékkel, amire aztán végül mindenfélét lehet firkálni, fel lehet írni a bevásárló listát és ha megunta az ember az egészet át lehet rajzolni. (mondjuk az ilyesmi nálam veszélyes mert vannak random dinoszauruszos napok, vagy épp az In Flames-t kedvelem megint, jobban mint kéne és ilyenkor hajlamos lennék átpödörni az egészet) Aztán persze jöhet egy kis natur fa, mert az mindig jó, egy kis beton, növények és kész is. A csempe végülis fehér így azt nem bántottuk.

Mutatom a moodboardot, amiből kiindúltunk.

Polcnak vettem a praktikerben két teljesen egyszerű (és olcsó) tartót, deszkám pedig volt otthon. (tudom ez nálam nagy problém, mindig azt feltételezem, hogy mindenkinek, legyen az város vagy falu, van otthon valamilyen maradék fája. Bálint ez nem így van. De úgy gondolom ha éppen nincs, az sem nagy költség). A fát szimplán csak waxoltam, hogy erősebb színe legyen egy picit. Mehet is a falra. Itt jegyzem meg, hogy továbbra is egész életen át tartó fúrásra ítélném azt, aki a panelt kitalálta. 




A falat lekentem Skolatex táblafestékkel, két rétegben. A lámpát pedig kicseréltem egy általam csak pince lámpa névre keresztelt modellre. Tök olcsó (a végén természetesen megint leírom az árakat), stílusban teljesen passzol az elképzelt konyhába és nem utolsó sorban vízálló, ami itt most állati fontos :)





Lámpa beköt, fal összefirkál (ezt azért előre lerajzolgattam magamnak), karnis leszerel, csetreszek eltávolít. Pár apróság van hátra. Mindenképpen szerettem volna valami zöldet, ezért is kellett a polc végül a falra. Ide kerülnek a fűszernövények. Ezeknek persze kellett valami menő kaspó. Itt a költséghatékonyságot és az újrahasznosítást figyelembe véve, úgy döntöttünk régi, kidobásra ítélt lila kaspókat fújunk beton színüre. (Ettől nem kell megijedni, frissen nagyon ronda és trutyis de ahogy szárad teljesen betonszerű lesz a végeredmény)


Ahogy az elején említettem, mivel itt a szekrény elviszi azért a dolgokat, a részletekre koncentráltunk. Ezért vettem új párnákat az amúgy menő székekre, ezért lettek láblafestékes DIY fűszertartók, vagy ezért nyomtattam a sütő beállításához új segédletet a régi kézzel írt fecni helyett. Ezek a kis apró dolgok nem kerülnek semmibe, és mégis nagyon megdobják az összhangot.


Mutatom a végeredményt.












És akkor nézzük át a piszkos anyagiakat is:

Ecset, henger ilyesmik ugye maradtak így az nem plusz költség.
- Crelando kőhatású lakk: 1.600 HUF
- "pince lámpa": 990 HUF
- polc tartók: 2x199 HUF
- párnák: 3x730 HUF
- A táblafestékből annyira minimális fogyott, hogy számoljunk kb. 200 forinttal
- képkeret 1.750 HUF

Tehát összesen: 7.128 forint, szerintem továbbra sem vészes.

Ha tetszett a bejegyzés, feltétlenül nézz be hozzám Facebookon is!


7 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper lett, majd meg kell valamikor tekintenem élőben is! :)
    Én hajólámpának hívom azt a pincelámpát, de lehet, hogy ez sem túl szakszerű.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem a hajólámpa működik mindenhol, valszeg az én megnevezésemmel lesz a probléma :D

    VálaszTörlés
  3. Bálintot még!! szupi! (szívecskeszemű mosolygós fej)

    VálaszTörlés
  4. Állati jó lett! A kőhatású lakk hol szerezhető be? Már szétgugliztam a Zinternetet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Ez éppen a Lidl saját márkás cunyója, ott biztosan van de csak néha néha :) Máshol sajna nem találtam még ilyet pedig biztosan van :)

      Törlés
  5. Ez a fuszertarto nagyon menoseg! Reprodukalnam, csak tartok attol, hogy a kretafestek nem birja majd, ha rendszeres hasznalat mellett a kupakot gyakran tapizom . Tevdenek? Vagy valami massal kented le a kupakokat?

    VálaszTörlés