2015. augusztus 25., kedd

Ombre fal festése

Egy ideje rá vagyok kattanva az ombre falakra és bútorokra. Ha nem viszik túlzásba, és megfelelő berendezéssel párosítják kimondottan fel tudják dobni a teret. Részemről jobban preferálom, amikor egy, hangsúlyos falrészen alkalmazzák, nem pedig egy egész szobán.

Az ombre franciául árnyékot, árnyalást jelent. Tehát a lényeg, hogy a fal sötétből világos (vagy fordítva) árnyalatba vált, éles határvonalak nélkül, összemosva. 

Egy kis kézügyességgel saját magunk is könnyedén megcsinálhatjuk, pláne, hogy a festők többsége élből visszadobja az ilyen melót. Hoztam egy egyszerű leírást a vállalkozó kedvűeknek.




1. lépés: maszkoljuk körbe a festeni kívánt falat. Majd vízmérték segítségével jelöljük be a sávokat. Mondjuk szerintem kevésbé mű a végeredmény, ha nem ennyire szabályosak a csíkok.


2. lépés: Fessük fel a különböző árnyalatú csíkokat. (A legjobb ha az elején a festéket azonos adagokra osztjuk, és ezeket a világos festék arányának növelésével lágyítjuk) A sávok között hagyjunk egy kis rést.



3. lépés: Az ecset egyik felét mártsuk az egyik árnyalatba, a másik felét a másikba és ezzel mossuk össze a két árnyalatot.  Ezt ismételjük meg az összes árnyalattal és készen is vagyunk.





Én jobban kedvelem, ha nem ennyire szabályos az elosztás, illetve ha az átmenet sokkal folytonosabb. (Itt jegyzem meg éppen ezért az elmosáshoz én rongyot használnék.) Mutatok is pár  nagy kedvencet.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése